ثبت جهانی برند اصطلاحی است که مترادف با دو واژه "جهانی سازی" و " تجاری سازی " برند می باشد. ثبت جهانی برند بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی WTO و توافقنامه Trips صورت می گیرد. تا به امروز بیش از 160کشور جهان موافقتنامه Trips را امضا نموده اند و ایران هنوز به این موافقتنامه بین المللی نپیوسته است . برخلاف سیستم مادرید که برای ثبت علامت تجاری در کشور هدف می بایست علامت تجاری ثبت سرزمینی ایران شده باشد ، در سیستم Trips نیازی به این کار نیست و مستقیما می توان علامت تجاری را در سوئیس به ثبت جهانی رسانید . این فرآیند در زمانی که برند ایرانی به هر علتی برای ثبت در داخل کشور با مشکلاتی مواجه باشد ، بیشتر به کار می آید و می توان فارغ از این مشکلات ، علامت تجاری را در سوئیس ثبت نمود .

ثبت جهانی برند به شما این اجازه را می دهد که از مشخصه ®استفاده نمائید و این جمله را به عنوان هویت سرزمینی برند درج نمائید . is a registered trademark in Switzerland” " ثبت جهانی به معنای ثبت برند در تمام کشورهای جهان نیست و اصطلاحی است که از فواید جانبی سازمان تجارت جهانی WTO می باشد.ثبت جهانی برای یک دوره 10ساله می باشد و درصورت تمایل صاحب برند می توان آن را در سال نهم برای یک دوره ده دیگر ثبت نمود . آمار کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد UNCTAD سوئیس نشان می دهد که بیشتر شرکت هایی که موفق به اخذ نمایندگی برندهای معتبر می شوند ، آن دسته هستند که دارای برند ثبت شده جهانی باشند . با توجه به محدودیت های سیستم مادرید “WIPO” که صرفا 86 کشور هدف صادراتی را تحت پوشش قرار می دهد ، سیستم Trips که به جنبه های تجاری مالکیت معنوی می پردازد مورد توجه WTO و کشورهای دنیا قرار گرفته است . بیش از 160 کشور جهان معاهده Trips را امضا نموده اند و این معاهده جزء لاینفک WTO می باشد .

banner ulepress

banner ebcl