اخبار

IMAGE برنامه سخنرانی دکتر عظیم فضلی پور در Kish Invex 2017
چهارشنبه, 12 مهر 1396
به گزارش روابط عمومی دفتر نمایندگی برنامه شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا EBC*L ،{یازدهم آبان ماه نود و شش سخنرانی دکتر عظیم فضلی پور در مراسم Kish Invex 2017 با حضور مدیران و صاحبان کسب و کار و برندها  در محل جزیره کیش برگزار می...
IMAGE انتخاب شایسته ی دکتر عظیم فضلی پور، پدر علم برندینگ ایران و مدیرمسئول انتشارات متخصصان بدون مرز
شنبه, 01 مهر 1396
انتخاب شایسته­ ی دکتر عظیم فضلی پور، پدر علم برندینگ ایران و مدیرمسئول انتشارات متخصصان بدون مرز، به پاس تألیف و ترجمه­ی کتاب­های نوسازی برند، برندسازی شهری، برند سازی شهرهای کوچک و گردشگری، برندسازی حلال و...
IMAGE گفتگوی ویژه با دکتر عظیم فضلی پور: برند در فضای تجارت جهانی
چهارشنبه, 08 شهریور 1396
در این گفتگو به مسائل برند ملی،برندسازی در فضای تحریم و برجام،معاهده لیسبون، جایزه شایستگی مدیریت اتحادیهاروپا، ارزش گذاری برند، کپی رایت، اشتغال، اقتصاد مقاومتی، تجارت منصفانه و تبریز ۲۰۱۸ پرداخته شده است
IMAGE مقام بخش خصوصی: شفافیت صورت های مالی در بورس زمینه ساز سوددهی است
دوشنبه, 06 شهریور 1396
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «بهرام شکوری» امروز (دوشنبه) در نشست «نقش برندینگ در توسعه فعالیت های معدنی» در اتاق ایران افزود: برندینگ مزیت رقابتی را فراهم می سازد. برای نمونه سنگ آهن صادراتی کشور به دلیل...

 

مقام بخش خصوصی: شفافیت صورت های مالی در بورس زمینه ساز سوددهی است

 

96 014

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «بهرام شکوری» امروز (دوشنبه) در نشست «نقش برندینگ در توسعه فعالیت های معدنی» در اتاق ایران افزود: برندینگ مزیت رقابتی را فراهم می سازد. برای نمونه سنگ آهن صادراتی کشور به دلیل نداشتن برند، در هرتن 20 دلار ارزان تر خریداری می شد، در حالی که برندینگ موجب حفظ این ارزش در کالای صادراتی می شود.

ه گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «بهرام شکوری» امروز (دوشنبه) در نشست «نقش برندینگ در توسعه فعالیت های معدنی» در اتاق ایران افزود: برندینگ مزیت رقابتی را فراهم می سازد. برای نمونه سنگ آهن صادراتی کشور به دلیل نداشتن برند، در هرتن 20 دلار ارزان تر خریداری می شد، در حالی که برندینگ موجب حفظ این ارزش در کالای صادراتی می شود.
به گفته وی، مطالعه صورت گرفته از 500 سهام برتر در 30 سال گذشته نشان داد ارزش کل دارایی های نامشهود از 17 به 80 درصد رسیده است.
شکوری گفت: گزارش های منتشر شده نشان می دهد برندها یک سوم ارزش سهام یک بنگاه اقتصادی را به خود اختصاص می دهند.
وی از نداشتن فعالیت موثر در بخش معدن و صنایع معدنی در قالب برندینگ انتقاد کرد و گفت: نزدیک به چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی سپری می شود اما تاکنون هیچ کاری در این زمینه صورت ندادیم.
این فعال صنعتی- معدنی اضافه کرد: یکی از اقلام معدنی صادراتی کشور در سال های گذشته، سنگ تزیینی و ساختمانی بوده است اما نتوانستیم سنگ برند را در بازارهای هدف معرفی کنیم.
وی ادامه داد: برندینگ علاوه بر مزیت اقتصادی در بخش معدن و صنایع معدنی، می تواند سوددهی بنگاه های اقتصادی را بیشتر کند.

** برندینگ، از مقدمات حضور در فضای جهانی تجارت
به گزارش ایرنا، رییس کلینیک برند سوییس نیز در این نشست از برندینگ به عنوان سرمایه بنیادی یک کشور یاد کرد و گفت: امروز ایران به کشورهای جهان مانند اروپا کالا صادر می کند اما از برند خبری نیست.
«عظیم فضلی پور» یادآوری کرد: سال 1384 جمهوری اسلامی ایران به عضویت ناظر در سازمان جهانی تجارت برای یک دوره 10 ساله برگزیده شد که در 2015 این دوره زمانی به پایان رسید اما اینکه چه زمانی به عضویت فعال آن سازمان درآید، شاید زمان زیادی نیاز باشد.
وی برخورداری از برندینگ را یکی از مقدمات حضور در فضای جهانی تجارت دانست و افزود: سال 1358 جمهوری اسلامی سهم 1.5 درصدی از تجارت جهانی داشت اما امروز که حجم تجارت جهانی در مقایسه با سال 1358 رشد 6 برابری را تجربه کرده، این سهم به 0.4 درصد تنزل یافته است.
فضلی پور تصریح کرد: اکنون هیچیک از اقلام فولاد و سنگ های معدنی کشور ثبت جهانی نشده اند و چنانچه قرار باشد برای این اقلام قیمتگذاری صورت گیرد، هیچیک مشخص نیست .
به گزارش ایرنا، ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی با احتساب میعانات گازی در سال 1392 برابر با 41 میلیارد و 800 میلیون دلار بود که این رقم پارسال به 43 میلیارد و 900 میلیون دلار رسید .
صادرات غیرنفتی در سال 1393 با دستیابی به رقم 50 میلیارد دلار رکورد شکست.

96 014 image 01

 96 014 image 02

 

               

banner ulepress

banner ebcl