دارالشفای مادرید

 بررسی نقاط قوت وضعف سیستم مادرید در حمایت از علائم تجاری

دکترعظیم فضلی پور

عضو شورای علمی سازمان جهانی علائم تجاری 

عضو کمیته علمی برند سازمان توسعه تجارت ایران

در عصر چهارم تجارت که عصر برندینگ نامگذاری شده ، مشتریان و مصرف کنندگان به دنبال خرید کالا نیستند ،بلکه نیاز خود را در میان برندها جستجو می کنند .تحقیقات نشان می دهد که انسان حداقل 40برند را در طول روز در ذهن خود به خوبی به یاد دارد و در هنگام خرید از حافظه خود کمک می گیرد و

آماده شدن برای قانون مسوولیت

 

آماده شدن برای قانون مسوولیت اجتماعی شرکت ها

کشور هندوستان با تصویب قانون مسوولیت اجتماعی شرکتی در ردیف اولین کشورهایی در دنیا قرار گرفت که برای ترویج کسب‌و‌کار مسوولانه دارای یک قانون الزام‌‌آور است. براساس این قانون شرکت‌های سهامی عام و حاضر در بازار بورس هندوستان موظفند 2درصد از سود خالص سالانه خود را به امور مسوولیت اجتماعی شرکتی اختصاص دهند. در این قانون جدید 5 تغییر بنیادین در نظام بنگاهداری شرکت‌های بورسی هند وجود دارد: اختصاص 2 درصد سود سالانه به مسوولیت اجتماعی شرکتی و اختصاص حداقل یک کرسی به زنان در هیات مدیره، مسوولیت‌های بیشتر برای حسابرسان رسمی که نمی‌توانند حسابرس رسمی یا بازرس قانونی بیشتر از 20 شرکت باشند و هر سال باید در مجمع انتخاب شوند و پیش‌بینی مجازات حبس برای حسابرسان،

مورد کاوی تجربه یک شرکت

مورد کاوی تجربه یک شرکت در ثبت برند

پیشینه ماجرادون پارک هنگام بازگشت از آلمان به لس‌آنجلس، دچار تردید بزرگی شده بود. در آن زمان، او پیشنهاد قرارداد اعطای مجوز فروش کالای خود را به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی در جهان به ارزش چند میلیون دلار، رد کرده بود. این قرارداد می‌توانست مقدمه خوبی برای ورود او به این صنعت باشد. اما پارک فکر می‌کرد فعالیت اقتصادی او در صورتی که خودش یک خط تولید نوشیدنی راه بیندازد – حتی اگر این کار چند ماه طول بکشد و به یک طرح تجاری کامل نیاز داشته باشد – موفق‌تر خواهد بود. محصولی که پارک تولید کرده بود، نوعی درب بطری بود که به یک محفظه فشرده شده با نیتروژن مجهز بود و می‌توانست ترکیبات داخل بطری آب میوه یا نوشابه را تازه نگه دارد و در ضمن هنگام باز کردن، محتویات داخل آن را با هم مخلوط کند. پارک این نوع درب بطری را هنگامی که به دنبال فرصت‌های کسب‌وکار می‌گشت، کشف کرده بود...

چرا انسان دوستی

چرا انسان دوستی نقش تحقیق و توسعه را برای کسب و کار دارد؟

 

ما اغلب تاثیر انسان دوستی یک شرکت را با شمارش تعداد افرادی که در یک برنامه خاص به آنها کمک شده است می‌سنجیم؛ اما طبق تجربه من، انسان دوستی می‌تواند به کسب‌وکارها در کاهش ریسک کسب‌وکار، ایجاد بازارهای جدید، درگیر کردن و جذب کارمندان، ساختن نام تجاری، کاهش هزینه‌ها، تکنولوژی پیشرفته و ارائه سود رقابتی کمک کند. انسان دوستی شرکت معمولا در تقابل با رویکردهای مختلف ارزشی «مشترک» یا «ترکیبی» نسبت به مسوولیت اجتماعی شرکت (CSR) تعریف می‌شود که در آن شرکت‌ها به دنبال عملکرد خوب با انجام کارهای نیک هستند. با این همه من انسان دوستی شرکت را یک مرحله اکتشافی در سرمایه‌گذاری در یک مساله اجتماعی تعریف می‌کنم...
من شرکت‌ها را تشویق به سرمایه‌گذاری‌های انسان دوستانه می‌کنم، زیرا از طریق آن بستری برای رشد ایده‌های امیدوارکننده و مکانیزمی برای درک جامعه و نیازهای شرکت به وجود می‌آید. انسان دوستی همانند تحقیق و توسعه به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا سرمایه‌گذاری‌های مطمئن تری انجام دهند، مخصوصا در بخش‌هایی که نمای بازگشت آن معمولا پر ریسک‌تر است.

 

 

ثبت جهانی نان لواش ایرانی

 

ثبت جهانی نان لواش ایرانی به نام ارمنستان

سال گذشته در کنفرانس برند گردشگری تصریح کردم که خطر ثبت *تار ایرانی* به نام کشور آذربایجان وجود دارد و خوشبختانه مسئولان وقت وقعی ننهادند و *تارایرانی* از دست رفت.
چندماه قبل در سخنرانی های متعدد و در فضای مجازی هشدار دادم که خطر ثبت جهانی *چوگان* به نام کشور آذربایجان وجود دارد و مقامات بزرگوار با لبخندی از آن گذشتتند و زمانی که چوگان به نام آذربایجان ثبت جهانی شد، ناله برداشتند که میراث ایرانی از دست رفت.
این در حالی است که مقام رهبری در یک مورد به صورت خاص به اهمیت احیای بازی *چوگان* اشاره نموده بودند.
میراث ناملموس بشریت ICH که از آن به غلط *میراث معنوی* نام برده می شود، فضایی است که کشورها می توانند میراث خود را در یونسکو ثبت جهانی کنند.

شاخص CSR

 

شاخص CSR ، معیاری برای سنجش مسوولیت پذیری اجتماعی شرکت ها

 

در سال‌های اخیر شاهد افزایش اهمیت مسوولیت اجتماعی در میان شرکت‌ها، به خصوص در رابطه با تغییرات آب‌وهوایی زمین بوده‌ایم. در این مدت، انتقادهای زیادی از سوی سرمایه‌داران تجارت آزاد و فعالان ضد جهانی‌سازی و نیز طرفداران محیط زیست در مورد مسوولیت اجتماعی شرکتی صورت گرفته است. سرمایه‌داران تجارت آزاد فکر می‌کنند هر چیزی که مانع کسب سود شود، ایده خوبی نیست و منافع شخصی در نهایت به هر شکل می‌تواند پیشرفت‌های اجتماعی را هم به دنبال داشته باشد. اما مخالفان جهانی‌سازی و طرفداران محیط زیست فکر می‌کنند شرکت‌ها از این روش برای احیای وجهه تخریب شده خود و به نمایش گذاشتن چهره خوبی از خودشان سوءاستفاده می‌کنند، در حالی که به اصول اساسی نمی‌پردازند. با این حال، بسیاری از کشورها وقتی مسائل اخلاقی،

چشم انداز ایران

 

چشم انداز ایران در سازمان تجارت جهانی

 

آیا ایران در دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی، به عضویت فعال سازمان تجارت جهانی درمی آید؟
یکی از مسائل مهمی که پیش روی دولت رییس جمهور منتخب، جناب دکتر روحانی، قرار دارد، تعامل ایران با سازمان تجارت جهانی است. این مسئله از آن رو حائز اهمیت است که عضویت نظارتی ایران در این سازمان جهانی مرهون دقت نظر و درک صحیح از شرایط اقتصاد جهانی توسط ایشان در یک برهه حساس از روند مذاکرات هسته ای ایران بوده است و لذا امید می رود در دوره ای که ایشان ریاست دولت جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارند بتوانند با فراهم ساختن زیرساخت های لازم، شرایط ایران را از عضویت نظارتی به عضویت فعال تبدیل نمایند...

تشکیل سازمان تجارت جهانی

نکات مهم جهت انتخاب نام تجاری

زمانی که قصد نام‌گذاری کسب وکار خود را دارید، باید بدانید این نام باید بیان‌کننده چه چیزی باشد. جواب به این سوال طولانی است.
نام تجاری می‌تواند بیش از حد طولانی یا محدود و کوچک باشد، همچنین می‌تواند به نامی ماندگار تبدیل شود یا به راحتی فراموش شود.
در این مقاله 10 سوالی که پیش از انتخاب نام تجاری باید پاسخ داده شود، ارائه شده است؛ لازم است به یاد داشته باشید که در نهایت نام تجاری جایگاه شما را در بازار تعیین خواهد کرد.
1-از نام تجاری برای موفقیت شرکت خود چه انتظاری دارم؟
استیو مانینگ موسس آژانس ایگورIgor واقع در کالیفرنیا

دزدان دریایی در قشم

روایت مدیر عامل جدید قشم از تخلفات اقتصادی سال های گذشته
هفته گذشته سخنان مدیر عامل جدید منطقه آزاد قشم درباره حجم تخلفات گسترده اقتصادی رخ داده درآن منطقه، بازتاب وسیعی در رسانه ها و افکار عمومی یافت. شهریار مشیری در جلسه شورای اداری استان هرمزگان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط تیم کارشناسی مورد اعتماد خود، بیلان کاری مسوولان قبلی ووضعیت کنونی منطقه آزاد قشم را برای مدیران و دست اندرکاران استانی تشریح کرد و پس از آن در گفت وگو با روزنامه اعتماد جزییات دیگری از آنچه را که (غارت اموال مردم و دولت )خواند به اطلاع عموم رساند.

درباره برند کلینیک

هدف اصلی کلینیک برند در درجه نخست حمایت از برند های ایرانی در سطح جهان است که در این راستا به ثبت برند در تمامی کشورهای جهان مبادرت می ورزد.

برند | ثبت علامت تجاری

نرم افزار موبایل

شما می توانید نرم افزار موبایل برند کلینیک را از طریق لینک های زیر دانلود نمایید:

آخرین اخبار

  • جای خالی ایران در گردشگری حلال!
  • کلینیک برند، درگذشت دکتر ناصر کاتوزیان را به جامعه علمی کشور تسلیت عرض می کند
  • برگزاری کنفرانس جهانی سازی برند-استان مازندران
  • حضور برندها در جام جهانی فوتبال برزیل
  • مرثیه ای دوباره برای وطنم *نان لواش ایرانی* به نام ارمنستان ثبت جهانی می شود

اطلاعات تماس

  info(@)brandclinic.ir
  22000449 - 22781261 - 22781677
  ۸۹۷۸۷۸۷۷
  تهران، خیابان دولت، سه راه نشاط، خیابان اخلاقی غربی، پلاک29، طبقه5 ، واحد9
  ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 8.30 صبح الی 16.30
 
 

توانا رسانه نوین: شرکت طراحی سایت, بهینه سازی سایت و سئو