تکذیب اجلاس سراسری تجلیل از یکصد برند برتر و ارزش آفرین سال 1395

 

تکذیب اجلاس سراسری تجلیل از یکصد برند برتر و ارزش آفرین سال 1395

 

احتراما بدینوسیله اعلام می دارم طی روزهای اخیر اطلاعیه ای مبنی بر برگزاری "اجلاس سراسری تجلیل از یکصد برند برتر و ارزش آفرین سال 1395" منتشر شده است.

 

حمله تبلیغاتی نوکیا علیه اپل

یک ویدئوی تبلیغاتی ساخت نوکیا علیه اپل سروصدای زیادی در فضای مجازی ایجاد کرده است.
به گزارش کلینیک برند، در این ویدئو یک خریدار اپل پس از ایستادن در صف خرید آی‌فون و درخواست برای یک آی‌فون رنگی با عصبانیت و پاسخ منفی فروشندگان و دیگر خریداران روبه‌رو می‌شود
به سراغ لومیا می‌رود. لومیا ۹۲۰ تازه‌ترین گوشی نوکیا در حالی به بازار معرفی شده که

رمز گشایی از ابهامات جهانیان پس از پیروزی ترامپ

 

مهمترین مسأله در مورد انتخابات آمریکا این است که در ابتدا باید دید اوضاع دوران ریاست‌جمهوری اوباما و 4 سال اخیر فضای سیاسی و اقتصادی آمریکا در چه فضایی قرار گرفته بود شاید بتوان گفت جامعه امروز آمریکا و مشخصاً زمان ریاست جمهوری اوباما با دو مشکل بسیار جدی مواجه بود. نخستین مورد را می‌توان کاهش قدرت خرید مردم و بی‌عدالتی که در حق جامعه کارگری آمریکا رقم خورد قلمداد کرد. به نوشته بلومبرگ در دوران اوباما قدرت خرید مردم از سال 2012 تا 2016 به شکل محسوسی کاهش پیدا کرد. دومین مورد تسخیر منافع سیاسی از جانب گروه‌های ذینفع بود.

 

سود زعفران ایران در جیب دیگران

كلينيك برند-با وجود اینکه ایران 95 درصد از زعفران جهان را تامین می کند تنها یک هشتم (5/12 درصد) از گردش مالی این محصول ارزشمند را به خود اختصاص داده و کمتر از 500 میلیون دلار از گردش مالی چهار میلیارد دلاری طلای سرخ ایران در جهان بهره می برد.
سالانه حدود 300 تن زعفران در جهان تولید و مصرف می شود که ایران با تولید بیش از 250 تن اولین تولید کننده این محصول به شمار می رود اما از سال گذشته تعیین تعرفه های صادراتی و گمرکی برای صادرات زعفران در بسته بندی های متفاوت باعث کاهش نسبی صادرات زعفران نسبت شد.این تعرفه ها به گونه ای است که برای صادرات زعفران با بسته بندی های بیش از 30 گرم پنج درصد تعرفه گمرکی اخذ می شود که این سبب شد بیش از 60 درصد طلای سرخ در بسته بندی های 10تا 30 گرمی صادر شود و ارزشی بالغ بر 310 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.هر کیلو گرم زعفران ایرانی در بازارهای صادراتی حدود 3200 دلار بالغ بر11 میلیون تومان فرخته شد

قدرتمندترین زنان دنیای تکنولوژی

دنیای تکنولوژی رشد می‌کند و در بخش‌های مختلف زندگی ما وارد می‌شود. مدیران شرکت‌های بزرگ و فعال معمولا تاثیر قابل توجهی بر روند رشد این صنعت دارند. در این میان اما جایگاه مدیران زن در صنعت تکنولوژی کجا است؟
در واقع حضور زنان در عرصه‌های مختلف صنعتی، تجاری و تکنولوژی

کشور های مقصد گردشگری حلال

کشور های مقصد گردشگری حلال بدون نام ایران

 

نام 10مقصد برتر گردشگری حلال از دوقاره آسیا و آفریقا در حالی در سایت یاهو اعلام شده است که هیچ نشانی از نام ایران در این فهرست دیده نمی شود. به گزارش كلينيك برند در گزارشی که سایت اینترنتی یاهو منتشر کرده است. نام کشورهای ترکیه و مالزی در ردیف توسعه دهندگان مقصد گردشگری حلال قرار دارند و این کشورها تصمیم به انجام تبلیغات گسترده در طرح نام خود به عنوان مقصد گردشگری حلال دارند.

 

سامسونگ برند نهم جهان

سامسونگ برند نهم جهان در سال2012

 

برند سامسونگ با ارزشی معادل 34 میلیارد دلار در سال 2012 میلادی در میان ده برند دنیا جای گرفت.
به گزارش کلینیک برند، اینتر برند در گزارش سالانه خود تصریح کرد سامسونگ که در سال 2011 در رتبه هفدهم جهان قرار داشت، با رشدی 40 درصدی خود را به جایگاه نهم رسانید و در میان ده برند برتر جهان جای گرفت.

 

کلینیک برند

 

 

اعطای جایزه زنان کارآفرین اتحادیه اروپا به بانوان ایرانی در پاریس

مراسم اعطای جایزه زنان کارآفرین اتحادیه اروپا EBC*L به بانوان ایرانی در روز 13 آبان (3نوامبر) برای نخستین بار در پاریس برگزار شد.

 

 

 

 

 

تویوتا

تویوتا برترین برند خودرو سازی در سال2012

برند تویوتا در رتبه بندی سال 2012 به عنوان برترین برند خودرو سازی در جهان معرفی شد.
به گزارش کلینیک برند، برند تویوتا در سال 2011 در رتبه یازدهم قرار داشت که با رشدی 9 درصدی در سال 2012 یک پله صعود کرد و در میان ده برند برتر جهان قرار گرفت.
به گزارش اینتر برند، تویوتا با ارزشی معادل 30 میلیارد دلار به عنوان برند برتر خودرو ساز و دهمین برند برتر در سال 2012 معرفی شد.

 

انعکاس خبر دومین جایزه شرکت شایسته و شهرت برند سوئیس در فضای وب سایت مرکزی اتحادیه اروپا

در پی اهمیت دومین جایزه شرکت شایسته از نظراتحادیه اروپا و شهرت برند سوئیس وب سایت مرکزی EBC*L به درج خبر این برنامه پرداخته است و از این برنامه به عنوان  EBC*L Iran holds a big congress in Vienna یاد کرده است.

 

 

چوگان ايرانی

چوگان ایرانی به نام آذربایجان ثبت جهانی شد
چوگان، ورزش سنتی و تاریخی ایران به نام آذربایجان ثبت جهانی شد.
چوگان از قدیمی ترین بازی های ایرانی است كه از 600 سال قبل از میلاد مسیح در ایران وجود داشته است و به بازی شاهی معروف بوده و در ادبیات ایران جایگاهی خاص داشته است.

 

قیمت هر سهم گوگل

دوفصل اول سال جاری میلادی روزهای چندان خوبی برای غول موتور جست وجوی اینترنتی دنیا نبود و گوگل در شش ماه گذشته عملکرد مالی پایین تر از انتظارات داشت. حالا اما فصل سوم سال جاری میلادی برای این غول دنیای تکنولوژی روزهای امیدوار کننده ای بوده است.

 

مراکز خرید نقشی مهم در برندسازی شهری دارند

مبحث برند به عنوان یکی از موضوعات حیاتی در کشور برای تولید اقتصاد بسیار پر اهمیت است که متأسفانه کمتر به آن پرداخته شده و مغفول مانده است. در جهان امروز رقابت بر سر کالا نیست، بلکه رقابت بر سر برندها است و اگر بهترین کالا تولید شود، اما بر پیشانی خود نام برند نداشته باشد توفیقی در فروش نخواهد داشت و برعکس اگر یک کالا با کیفیت متوسط، به عنوان یک برند مطرح باشد در بازار مشتری خواهد داشت و اینجاست که اهمیت برند و برند سازی و توجه به آن ضرورت به نظر می­رسد.

 

جهانی سازی کسب و کار محلی

روند پیشرفت برند کولا ریل، از یک کسب‌وکار خانوادگی و فروش در سطح محلی، به شرکتی چندملیتی و فعال، داستان خاص خود را دارد، اما کولا ریل برای توسعه ساختار و استراتژی فعلی خود چه شانس‌هایی دارد تا به یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های نوشابه‌سازی چند ملیتی جهان تا سال 2020 تبدیل شود؟

 به گزارش کلینیک برند، اولین بطری‌های کولا ریل طی دهه 80 در شهر آیاکوچو پرو در یک اقامتگاه خانوادگی تولید شد. این منطقه تا حدی به واسطه درگیری‌های تروریستی مورد تهدید بود که شرکت‌های کوکاکولا و پپسی فعالیت خود را در آن متوقف کرده بودند. خروج این کارخانه‌های معروف از منطقه، جای خالی فعالیت یک کارخانه داخلی را در بازار محلی به وجود آورده بود.

از پیشنهاد زیرکانه روحانی به جک استراو تا ادعای افغانستان برای زعفران ایران

"اگر ایران دوستید این گفت وگو را نخوانید!" این تنها چیزی است که پس از پایان این مصاحبه به ذهنمان خطور کرد! موضوع اصلی گفت وگو در خصوص پیوستن به سازمان تجارت جهانی است هر چند که در پایان این گفت وگو به این قطعیت می رسید که عضویت در این سازمان حداقل تا ۱۰ سال دیگر دست نیافتنی است اما تنها مساله این نیست بلکه برخی از اظهارنظرها و فلش بک زدنهای دکترعظیم فضلی پور به گذشته تاریخی ایران و قدرت جهانی ان و از دست دادن تمام این توانمندیها در این روزها تنها به یک جا ختم می شود ناامیدی از آینده اقتصادی  ایران! دکتر فضلی پور کارشناس ارشد برندینگ در دنیا و نماینده کلینیک برند سوئیس در ایران در گفت وگو با پارسینه  که مشروح آن را در ادامه می خوانید از بر باد رفتن زعفران ایرانی می گوید و اینکه افغانستان که در دولت احمدی نژاد، به عنوان نماد دوستی گل زعفران برای کاشت به آنان هدیه شد این روزها در پی ثبت برند زعفران هستند و به زودی باید برای صادرات این محصول ایرانی به افغان ها هزینه پرداخت کنیم. مثل اینکه اراده ای وجود دارد که میراث سرزمین مادری ما به یغما برود! البته این تمام ماجرا نیست. فاجعه بیش از اینهاست. 
 

افزایش بی سابقه در آمد

افزایش بی سابقه در آمد کشورهای غیر مسلمان آسیا از گردشگران مسلمان

درتلاش‎های گسترده کشورهای مختلف غیر مسلمان برای جذب گردشگران مسلمان و ایجاد امکانات ویژه برای این گروه از توریست‎ها، شرکت ‌«کرسنت‌ریتینگ» اخیرا دست به طبقه‌بندی کشورهای گوناگون در کشورهای آسیایی‌زده است که برای جذب گردشگران مسلمان دست به ایجاد فضا و امکانات باب طبع مسلمانان ازجمله غذای حلال با یکدیگر رقابت می‎کنند. 

خودروسازی را تعطیل و پول آن را به تولید گوجه‌فرنگی بدهیم

خودروسازی را تعطیل و پول آن را به تولید گوجه‌فرنگی بدهیم 

دکتر عظیم فضلی پور در گفتگو با اقتصاد سبز (خرداد 1395):

 

وضعیت برندهای ایرانی در دوره پسابرجام، سخنان مقام معظم رهبری درباره کالای ملی و برند، ارزش برند ملی و فرآیند ثبت جهانی برند، ضعف‌های سیستم مادرید و اهمیت برندسازی در فضای رقابت جهانی موضوعاتی هستند که ما را بر آن داشت تا پای سخنان دکتر عظیم فضلی پور بنشینیم. دکتر عظیم فضلی پور دکترای برند از دانشگاه USC ایالات‌متحده و دکترای حقوق از دانشگاه سوربن فرانسه دارند. مدیریت کلینیک برند سوئیس در ایران و نمایندگی اتحادیه اروپا در برنامه EBC*L از دیگر مسئولیت‌های وی در کنار فضای علمی و تدریس دانشگاهی ایشان است.  فضلی پور بازهم بابیان حقایقی از وضعیت برندهای ایرانی، ناراحتی خود را از این وضعیت نشان می‌دهد.

بایرن مونیخ ؛ برند اول فوتبال دنیا

بایرن مونیخ ؛ برند اول فوتبال دنیا در سال2013

 

تیم فوتبال بایرمونیخ آلمان با ارزشی معادل 860 میلیون دلار به عنوان برترین برند فوتبال در سال 2013 لقب گرفت.به گزارش کلینیک برند، این تیم آلمانی با رشدی 9درصدی خود را به جایگاه نخست در سال 2013 رسانید...

بایرمونیخ در سال 2012 با ارزشی معادل 786میلیون دلار پس از منچستریونایتد در رتبه دوم جهان قرار داشت

مصاحبه دکتر عظیم فضلی پور

مصاحبه دکتر عظیم فضلی پوردربرنامه ثریا  (شبکه یک سیما)

 

برنامه ثريا اين هفته چهارشنبه با موضوع آسيب شناسي تبليغات تجاري در ايران و تقويت توليد داخل و با حضور دکتر عظيم فضلي پور، عضو شوراي عالي سازمان جهاني علائم تجاري و دکتراي مديريت استراتژيک برند از دانشگاه يو اس سي آمريکا و عضو کميته ملي برند ايران  بر روي آنتن شبکه اول سيما رفت.

منچستر یونایتد در جایگاه دوم جهان

منچستر یونایتد در جایگاه دوم جهان قرار گرفت

 

منچستر یونایتد؛ تیم دوم فوتبال باشگاهی جهان در سال 2013 تیم فوتبال منچستر یونایتد انگلیس با ارزشی معادل 837 میلیون دلار در جایگاه دوم جهان قرار گرفت...

 

 

 

ثبت جهانی برند و ارزش آفرینی

هدف از ثبت جهانی برند، حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالاها و و خدمات یا اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ آن به صاخب علامت می باشد.
اگر کمی به تبلیغات رسانه های دور و اطراف شهر دقت کنیم، در بیلبوردها،مجلات گوناگونی یا حتی قفسه های سوپر مارکت ها با نشانه ای آشنا در کنار نام های تجاری شرکت ها 

ژیلت؛ برند نخست دنیا

ژیلت؛ برند نخست دنیا در سال2012

 

چهارشنبه, 08 آبان 1392 07:43
ژیلت؛ برند نخست دنیا در سال 2012 در زمینه برندهای تند مصرف FMCG

ژیلت؛ برند نخست دنیا در سال 2012 در زمینه برندهای تند مصرف FMCG برند ژیلت در زمینه برندهای تند مصرف FMCG و با ارزشی معادل 25 میلیارد دلار در رتبه نخست قرار گرفت...

به گزارش کلینیک برند، ژیلت در رتبه بندی جهانی در سال 2012 جایگاه شانزدهم را به خود اختصاص داده است و نسبت به سال گذشته خود رشد 4درصدی را نشان می دهد.
منبع: کلینیک برند

 

فرش ایرانی با برند جهانی®

موضوع ثبت جهانی علامت تجاری به تازگی در ایران مطرح شده است. با توجه به ضرورت این موضوع، با دکتر عظیم فضلی پور استاد دانشگاه و نخستین مدیر ایرانی که مدرک شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا را دریافت کرده اند به گفتگو نشسته ایم. ایشان دارای مدرک دکتری حقوق از دانشگاه سوربن فرانسه و نیز دکتری مدیریت برند از دانشگاه کالیفرنیا می باشند. مدیریت و توسعه برند و مشاوره شرکت ها و موسسات مهمی از جمله موسسه مالی – اعتباری CBS و TSB را بر عهده داشته اند. ایشان با طرح مدل ساختاری Tnc به عنوان پژوهشگر نمونه سازمان تجارت جهانی WTO در سال 2007 برگزیده شده اند.

کاهش سود آمازون

چهارشنبه, 08 آبان 1392  07:48

 

کاهش سود آمازون به دنبال تغییر نرخ ارزها

کاهش سود آمازون به دنبال تغییر نرخ ارزها آمازون با کاهش سود نزدیک به ۴۱ میلیون دلاری در سه ماهه سوم سال‌جاری دلیل این تحولات را تغییر در نرخ ارزها عنوان کرد. به گزارش کلینیک برند، شرکت آمازون با اعلام کاهش سود فصل سوم سال‌جاری خود اما اعلام کرده است که میزان فروش کلی این شرکت در سال‌جاری به نسبت سال قبل 24 درصد رشد داشته...

که گویای رقم 09/17 میلیارد دلاری است. در آمد این شرکت حتی در مقایسه سه ماهه سوم امسال (2013) با سال گذشته نیز، نزدیک به 26 درصد رشد داشته است اما به گفته مسوولان اجرایی این شرکت تغییر نرخ ارزهای خارجی سالانه بالغ بر 332 میلیون دلار به این شرکت خسارت وارد می‌کند.

کلینیک برند نماینده ثبت جهانی

 

کلینیک برند نماینده ثبت جهانی برند ® در ایران

ثبت جهانی برند، پیشنهادی است به بنگاه های بزرگ اقتصادی که برندشان در سطح جهانی ثبت و حفظ شود. در ایران نیز کلینیک برند مرکز کارافرینی دانشگاه تهران برای پاسخگویی به پرسش ها و ابهامات دست اندر کاران حوزه برند راه اندازی شده است.
نماینده ثبت جهانی برند ® در ایران، مدیریت کلینیک برند دانشگاه بر عهده دکتر عظیم فضلی پور است که نماینده رسمی اتحادیه اروپا در ایران نیز هست. فضلی پور که دانش آموخته دکترای برند از دانشگاه کالیفرنیا (USC ) است، از دانشگاه سوربن فرانسه نیز دکترای حقوق دارد.

سهام توییتر در بورس

سهام توییتر در بورس قیمت گذاری شد

چهارشنبه, 08 آبان 1392 07:45

سهام توییتر در بورس قیمت گذاری شد کمیسیون بورس و مبادلات آمریکا نرخ سهام توییتر را تعیین کرد. به گزارش کلینیک برند، برآورد کمیسیون بورس ومبادلات آمریکا نشان می دهد که ارزش مجموع سهام توییتر از پیش بینی قبلی کارشناسان کمتر است. توییتر بعد از فیس بوک، گران ترین سهام شرکت های اینترنتی را دارد. شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که در آستانه ورود سهام عمومی این شرکت به بازار بورس وسهام، برآورد اولیه این است که یک میلیارد یورو سهام به بازار عرضه کند...

 

هویت برندهای گردشگری ایران

علامت تجاری یکی از مهمترین عناصر بازاریابی و موفقیت در یک سازمان است، به گونه ای که سازمان یا شرکت شما را به صورت همه جانبه معرفی می کند و تجسمی از تصویری که هستید یا در آینده خواهید بود را در ذهن بیننده، مشتریان، مصرف کنندگان و ... به نمایش می گذارد. علامت تجاری نشانه ای است که شرکت یا سازمان شما را از رقبای همسطح خود متمایز می کند و همچنین معرف کالاها و خدمات ارائه شونده توسط شرکت شما است.با توجه به اهمیت این موضوع، با دکتر عظیم فضلی پور استاد دانشگاه و نخستین مدیر ایرانی که مدرک شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا EBC*L را دریافت کرده اند به گفتگو نشسته ایم. وی دارای مدرک دکتری حقوق از دانشگاه سوربن فرانسه و نیز دکتری مدیریت برند از دانشگاه کالیفرنیا هستند. ایشان در حال حاضر مدیریت کلینیک برند مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران را بر عهده دارند و مدیریت و مشاوره شرکت ها و موسسات مهمی از جمله موسسه 

سامسونگ در فکر تولید عینک

سامسونگ در فکر تولید عینک هوشمند

چهارشنبه, 08 آبان 1392 07:49

سامسونگ در فکر تولید عینک هوشمند برخی اسناد و مدارک منتشر شده نشان می‌دهد، شرکت سامسونگ در حال ساخت نخستین عینک هوشمند خود است تا از این طریق بتواند بزرگ‌ترین رقیب Google Glass را وارد بازار کند. به گزارش کلینیک برند، شرکت سامسونگ هم‌اکنون حق‌ امتیاز مربوط به طراحی این محصول را طی ماه اکتبر توسط مقامات کره به ثبت رساند. اسناد مربوط به این حق‌امتیاز، طراحی اصلی و اولیه یک عینک هوشمند را نشان می‌دهد...

ثبت جهانی علامت ®

الزام و مزیت کالاهای ایرانی در فضای تجارت جهانی

علامت تجاری یکی از مهمترین عناصر بازاریابی و موفقیت در یک سازمان است و به گونه ای است که سازمان یا شرکت شما را به صورت همه جانبه معرفی می کند و تجسمی از تصویری که هستید یا در آینده خواهید بود را در ذهن بیننده، مشتریان، مصرف کنندگان و .... به نمایش می گذارد. علامت تجاری نشانه ای است که شرکت یا سازمان شما را از رقبای همسطح خود متمایز می کند و همچنین معرف کالاها و خدمات ارائه شونده توسط شرکت شماست. با توجه به اهمیت این موضوع، با دکتر عظیم فضلی پور استاد دانشگاه و نخستین مدیر ایرانی که مدرک شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا را دریافت کرده اند 

مصاحبه دكتر فضلي پور

 

مصاحبه دكتر فضلي پور با روزنامه دنياي اقتصاد

دكتر عظيم فضلي پور ، مديريت كلينيك برند مركز كارآفريني دانشگاه تهران : در فرايندي كه سازمان مديريت صنعتي براي 400 شركت برتر اقتصادي ايران تدارك ديده ، مي توان به ثبت جهاني علامت تجاري آنها ، به مساله ارزش گذاري برند آنها روي آورد .

 

 

 

ورود پرسروصدای توییتر به بازار

ورود پرسروصدای توییتر به بازار بورس

 

شنبه, 18 آبان 1392 11:03

توییتر، شبکه اجتماعی پر‌طرفدار در روز پنجشنبه برای اولین‌بار وارد بازار بورس شد و سهام خودش را با قیمت اولیه 26 دلار عرضه کرد.
به گزارش کلینیک برند، به نقل از دنیای اقتصاد، یک روز بعد و با هجوم سرمایه‌گذاران...
برای خرید سهام Twitter قیمت سهام این شرکت با افزایش 7/80 درصدی به 47 دلار رسید، اما در حال حاضر با قیمت 9/44 دلار معامله می‌شود. این دومین عرضه سهام اولیه بزرگ شرکت‌های تکنولوژی بعد از عرضه سهام اولیه Facebook است.

مصاحبه دکتر فضلی پور

 

مصاحبه دکتر فضلی پور مدیر كلینیك برند سوئیس

جایگاه برندینگ در تجارت امروزی دنیا جایگاهی بی‌بدیل است و نقش اصلی را در تجارت جهانی برندها ایفا می‌کنند. اما متاسفانه در کشور ما نه تنها «برند» در جایگاه واقعی خود قرار ندارد، بلکه در بسیاری از موارد «برندینگ» تبدیل به «مد» و یا یک فرآیند سمبلیک شده است. اگرچه در سال‌های اخیر توسط برخی شرکت‌های مطرح کشور نیم نگاهی به اهمیت این مقوله صورت گرفته، اما هنوز تا رسیدن به هنجار مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد.یرامون این مقوله مهم در اقتصاد جهانی پای صحبت‌های دکتر عظیم فضلی پور، مدیر كلینیك برند سوئیس در ایران نشسته‌ایم. ایشان دارای مدرك دكترای مدیریت برند از دانشگاه كالیفرنیا و نیز دكترای حقوق از دانشگاه سوربن فرانسه می باشند. دكتر فضلی پور نماینده اتحادیه اروپا در برنامه مدیریت

کدام شرکت های تکنولوژی

یکشنبه, 19 آبان 1392  07:27

کدام شرکت های تکنولوژی از پارکینگ شروع کردند؟

اپل، گوگل، آمازون، اچ‌پی و بسیاری دیگر از شرکت‌های مطرح دنیای تجارت، از جمله شرکت هایی هستند که با پشتکار خود فعالیت خود را از یک پارکینگ آغاز کردند...
کارآفرینان خلاق و بلندپروازی که با سرمایه‌گذاری اندک شروع و به مرور زمان به یکی از قدرتمندترین و تاثیر‌گذارترین تجار در بازار تبدیل شدند.

 

گفتگو با دکتر عظیم فضلی پور

 

گفتگو با دکتر عظیم فضلی پور کارشناس برند

در گفتگو با دکتر عظیم فضلی پور عضو کمیته علمی برند ایران و دارای دکترای مدیریت استرتتژیک برند از دانشگاه یو اس سی امریکا، وضعیت برند و برندینگ محصولات ایرانی را بررسی کرده و علل عدم حضور برند های ایرانی در بازارهای جهانی را واکاوی نمودیم. این کارشناس حوزه برند در ایران عضو کمیته علمی سازمان جهانی علائم تجاری، استاد حقوق دانشگاه سوربن فرانسه، نماینده اتحادیه اروپا در برنامه مدیریت شایستگی EBC*L و مدیر کلینیک برند سوییس نیز هست.

جناب فضلی پور، بطور خلاصه بگویید که برند و صادرات چه نسبتی با یکدیگر دارند؟

مهمترین نکته ای که در مسئله صادرات وجود دارد شناخت برند است. چگونه می توان در فضای رقابتی بین المللی از میان انبوه کالاها، کالای مورد نظر را انتخاب کرد؟

گوگل

یکشنبه, 19 آبان 1392 08:31

در سپتامبر سال 1998 سازندگان گوگل و همچنین فارق‌التحصیلان دانشگاه استنفورد، یعنی لری‌پیج و سرگی‌برین کار خود را در پارکینگی که متعلق به سوزان ووجیسکی بود شروع کردند. سوزان، پارکینگش را برای 5 ماه و با قیمتی برابر 1700دلار به این دونفر اجاره داد. این دو نفر بیشتر زمان خود را در این پارکینگ و روی پروژه‌ای گذراندند... که اکنون ما آن را با نام گوگل می‌شناسیم. در حال حاضر این دونفر به همراه سوزان ووجیسکی، مدیریت بزرگ‌ترین و پرترافیک‌ترین شبکه اینترنت جهانی را برعهده دارند. بعد از کسب موفقیتشان روی پروژه گوگل، آنها

نکند ®شما تقلبی باشد؟

برند شما چقدر می ارزد ؟ این سوالی است که شاید بسیاری از شرکت ها و بنگاه های تولیدی داخلی جوابی برای آ ن نداشته باشند. در واقع بسیاری از شرکت های داخلی آنقدر مجذوب توانایی خود در قیمت گذاری و فروش سریع هستند که از سرمایه گذاری بلند مدت برای نام تجاری (برند) خود غافل شده اند .آما چرا برند در ایران هنوز نتوانسته به درستی شکل بگیرد ؟ به نظر برخی از کارشناسان در حال حاضر در بسیاری از کشور ها ارزش برند ثبت می شود ، در حالی که در ایران برند قیمت ندارد . در واقع از آنجایی که رویکرد اقتصادی کشور تا کنون بر مبنای صادرات نبوده به مالکیت معنوی برند نیز خیلی توجه نشده است . از سوی دیگر نبود متولی خاص برای ارزش گذاری برند های داخلی از دیگر معضلات این حوزه است .متاسفانه در ایران مالکیت های ملموس بیشتر مورد توجه مدیران است و بانک های کشور فقط بر اسا س دارایی های ملموس به کار فرمایان وام میدهند . در واقع نداشتن مالکیت معنوی برند در ایران یکی از معضلاتی است که به اعتقاد کارشناسان باید در جهت ایجاد آن تلاش کرد.

آمازون

یکشنبه, 19 آبان 1392 08:59

شرکت آمازون از دیگر شرکت‌های مطرح دنیای تکنولوژی است که شروع موفقیت‌های خود را از پارکینگ شروع کرد. در سال 1994 جف بزوس، با دنبال کردن روش کاری سرمایه‌گذاران شرکت HP‌ یک کتاب‌فروشی آنلاین را در پارکینگ منزل خود در واشنگتن راه‌اندازی کرد...

بزوس با سرمایه گذاری اولیه یعنی 40هزار دلار کار سفارش، فروش و ارسال کتاب به 48 کشور جهان را آغاز کرد. تا اینکه در جولای 1995 او توانست نخستین کتاب خودش را به فروش برساند و در حال حاضر شرکت او با نام آمازون به بزرگ‌ترین خرده فروش آنلاین تبدیل شده که تقریبا همه چیز برای فروش دارد از کتاب گرفته تا وسایل مختلف و دستگاه‌های دیجیتالی. آمازون با فروش بالایی

ثبت جهانی علامت تجاری

علامت تجاری از جمله دارایی های نامشهود شرکت ها به شمار می رود که در فضای تجارت جهانی ضرورت حمایت از آن بیشتر به چشم میخورد. از سوی دیگر بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی صرفاً کالاهایی مجاز به صادرات خواهند بود که علامت تجاری آنها به ثبت رسیده باشد و از مشخصه ® استفاده کنند.
موضوع ثبت جهانی علامت تجاری به تازگی در ایران مطرح شده است.با توجه به ضرورت این موضوع , با دکتر عظیم فضلی پور استاد دانشگاه و نخستین مدیر ایرانی که مدرک شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا را دریافت کرده اند به گقتگونشسته ایم. ایشان دارای مدرک دکترای حقوق از دانشگاه سوربن فرانسه و نیز دکترای مدیریتبرند از دانشگاه کالیفرنیا می باشند. مدیریت و توسعه برند ومشاوره شرکت ها و موسسات مهمی از جمله موسسه

اچ پی

یکشنبه, 19 آبان 1392 09:10

hp
شرکت هیولت پاکارد (Hewlett-Packard) که بیشتر با نام HP‌ شناخته می‌شود با همکاری بیل هیولت و دیو پاکارد راه‌اندازی شد. این دو نفر در سال 1939 باشگاه تکنولوژیکی‌شان را با سرمایه اولیه 538 دلاری در منطقه‌ای شروع کردند که در حال حاضر با نام سیلیکون ولی شناخته می‌شود...

كارآفريني و سرمايه گذاري

دكتر عظيم فضلي پور داراي درجه دكتراي مدیریت استراتژیك برند از دانشگاه USC آمریكا و نيز دكتراي حقوق ازدانشگاه سوربن فرانسه مي باشند. ایشان نماینده اتحادیه اروپا در برنامه مدیریت شایستگي EBC*L و ثبت جهاني برند در كشورهاي فارسي زبان مي باشد. دكتر فضلي پور تنها ایراني عضو سازمان جهاني علائم تجاري است و به عنوان عضوي از اعضاي مجموعه اساتيد برند در این سازمان مهم جهاني است. ایشان داراي تأليفات متعددي در حوزه مدیریت، حقوق و برند مي باشند.

مایکروسافت

یکشنبه, 19 آبان 1392 09:20

در سال 1975 پل آلن و بیل گیتس، تمام تلاش خود را برای ساخت شرکت مایکروسافت در یک پارکینگ با فضای کوچک و امکانات اولیه سنجیدند. برخلاف شرکت اپل، مایکروسافت تمام تمرکز خود را روی سیستم‌های نرم‌افزاری در پیوستگی با شرکت IBM گذاشت. بعد از مدتی..

این شرکت توانست لایسنس اولین سیستم‌عامل خود را با قیمتی در حدود80 هزار دلار دریافت کند.
سال‌ها بعد آنها روی سیستم‌عاملی کار کردند که در حال حاضر با نام سیستم‌عامل ویندوز شناخته مي‌شود.

دل

در سال 1984 مایکل دل، یک شرکت محدود کامپیوتری تاسیس کرد که کامپیوترهای خانگی سفارشی می‌ساخت. یک سال بعد او دانشگاه را ترک کرد و به دنبال آرمان‌های تجارت خود رفت. وی برای رسیدن به اهدافش و کسب سود بیشتر... 

به شرکتی در شمال آستن در تگزاس نقل مکان کرد. در ابتدای راه فعالیتش او با مشکلات زیادی روبه رو بود،اما امروز شرکت دل یکی از 

ثبت جهانی برند و رتبه بندی

ثبت جهانی برند و رتبه بندی کارت بازرگانی

 

عصر چهارم به درستی عصر برندینگ نام گذاری شده است و مشتریان امروزه خریدار برند هستند. تقلب و سوء استفاده از برند نیز در همین زمان به شدت جریان داشته و شاهد تقلب بسیاری از برندهای ایرانی در عرصه جهانی هستیم.
دکتر عظیم فضلی پور استاد حقوق دانشگاه سوربن و عضو شورای علمی سازمان جهانی علائم تجاری، موضوع جهانی سازی برند و اسکوپ® را در این نوشتار مورد بحث قرار داده اند.

یکی از مسایل مهمی که در چند سال اخیر و در فضای تجارت خارجی که بیانگر برند های معروف ایرانی بوده است،مسأله تقلب و سوء استفاده از برند بوده است.

اپل

یکشنبه, 19 آبان 1392 09:28

این موضوع را دیگر همه می‌دانند که استیو جابز برای رساندن شرکت اپل به موقعیت فعلی، کارش را از پارکینگ خانه‌ پدری‌اش آغاز کرد. در سال 1976، استیوجابز به همراه استیو وزنیاک و رونالد وین، نمونه اولیه از یک کامپیوتر شخصی را در یک پارکینگ کوچک در کالیفرنیا ساختند. این کامپیوتر که Apple I نام داشت برای اولین بار با قیمت 500 دلار برای 50 دستگاه در سال 1977 به فروش رسید...

 

مزيت توليد محصول به نام ایران

عضو شوراي علمي سازمان جهاني علائم تجاري با بيان اينکه عضويت و حضور در سازمان تجارت جهاني روز بروز اهميت بيشتري مي يابد ، گفت : مزيت توليد محصول و ثبت برند جهاني آن دو عامل اصلي براي فعاليت موثر در اين سازمان است و بايد ايران هم از تمام ظرفيت هاي خود استفاده کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران عظيم فضلي پور در مصاحبه با "راديو اقتصاد" افزود :اقتصاد ايران و جغرافياي سرزميني و تاريخ و ادبيات ما مملو از ظرفيت هاي توليد برند جهاني است و نبايد اجازه دهيم ديگران و به ويژه همسايه ها اين برندها را به نام خود ثبت کنند 

دیزنی

یکشنبه, 19 آبان 1392 09:43

اما این تنها شرکت‌های تكنولوژيكي نیستند که موفقیت خود را از پارکینگ یک خانه شروع کرده باشند. شرکت معروف والت‌دیزینی نیز از جمله شرکت‌های است که جرقه‌های موفقیتش در پارکینگ زده شد.

در سال 1923 والت و روی دیزنی به خانه عموی خود نقل مکان کردند و در پارکینگ کوچک این خانه که تنها گنجایش یک ماشین را داشت، اولین استودیو دیزنی را به راه انداختند. در واقع...

قیمت سرخابی ها زیر سوال

دکتر عظیم فضلی پور: قيمت‌گذاري سرخابي‌ها سليقه‌اي بوده است
دنیای اقتصاد- زهرا مجتهد: به دنبال واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، کارشناسان، هواداران فوتبال و پیشکسوتان این رشته نظرهای متفاوتی درباره این اقدام داده‌اند، اگرچه بحث واگذاری این دو باشگاه به بخش‌خصوصی از سال 83 با اولین مصوبه مجلس کلید خورد، اما به دلایل متعدد از قبیل عدم امکان شناسایی صحیح دارایی‌ها و بدهی‌های این دو باشگاه هیچ وقت این واگذاری شکل نگرفت. این در حالی است که به زودی قرار است این دو باشگاه به بخش‌خصوصی و هر دو با یک قیمت که معادل 290 میلیارد تومان است واگذار شوند. در اين خصوص نظر فعالان بازار سرمایه و همچنین مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی را جويا شده‌ايم. تفاوت چنداني بين پرسپوليس و استقلال نبود .

لغو نمایندگی دیبا گرافیک

لغو نمایندگی (دیبا گرافیک سپاهان)

شنبه, 09 آذر 1392 11:17

لغو نمایندگی (دیبا گرافیک سپاهان) به دلیل تخلفات مالی
احتراما بدین وسیله به اطلاع می رساند، شرکت دیبا گرافیک سپاهان به شماره ثبتی 2766 به مدیریت پژمان مقصودی، نماینده کلینیک برند نمی باشد...

 


نمایندگی این مؤسسه به دلیل تخلفات مالی و خیانت در امانت لغو گردیده و لذا خواهشمند است در صورت مشاهده موارد تخلف، مراتب را به دفتر مرکزی اطلاع دهید.
منبع : كلينيك برند

کلینیک برند مرکز کارآفرینی دانشگاه

کلینیک برند مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران افتتاح شد

 

ثبت جهانی برند، پیشنهادی است به بنگاه های بزرگ اقتصادی که برندشان در سطح جهانی ثبت و حفظ شود. در ایران نیز کلینیک برند مرکز کارافرینی دانشگاه تهران برای پاسخگویی به پرسش ها و ابهامات دست اندر کاران حوزه برند راه اندازی شده است .

 

برند و حمایت مالی

برند و حمایت مالی - اسپانسرینگ

 

دوشنبه, 11 آذر 1392 08:26

برند و حمایت مالی - اسپانسرینگ

برندينگ
شرکت Infiniti تولیدکننده ماشین‌های لوکس است و در حال اجرای استراتژی رشد در بازار جهانی است. این استراتژی شامل محصولات جدید، توسعه بازار و ایجاد تصویر پایدار از برند خود است.
به گزارش کلینیک برند به نقل از دنیای اقتصاد، Infiniti در سال 1989 در آمریکا کار خود را توسط شرکت مادر ژاپنی موتورهای نیسان و تولید ماشین‌های لوکس، کوپه و وسایل حمل‌و‌نقل آغاز کرد. آنچه این برند در شعار خود دنبال می‌کند «ارائه عملکرد» است.
آنچه شعار یک برند ارائه می‌کند منافع و تجربیاتی است که مصرف‌کننده می‌تواند از آن برند انتظار داشته باشد. برای Infiniti صفات مدرن، ژاپنی و لوکس در قلب تمام کارهایی قرار دارد که انجام می‌دهد.

نوزدهمین همایش ملی توسعه

نوزدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی تبريز

 

نوزدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با محوریت حماسه اقتصادی بسترساز افزایش صادرات غیرنفتی با سرانه ۲ هزار دلار تا پایان برنامه پنجم در اتاق بازرگانی تبریز آغاز به کار کرد.
در نوزدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور صاحبان صنایع، اندیشمندان، اقتصاددانان، تجار، دانشگاهیان و مسئولان ملی و محلی به مدت ۲ روز حضور دارند.
این همایش توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز و با همکاری استانداری آذربایجان شرقی،

حذف والیبال ایران از لیگ قهرمانان

دوشنبه, 11 آذر 1392 09:06

حذف والیبال ایران از لیگ قهرمانان

واليبال
بعد از اینکه صدا و سیما سهم واقعی فوتبالی‌ها را از حق پخش تلویزیونی نداد، حالا نوبت به والیبالی‌ها رسیده است. اگر بدقولی تلویزیونی‌ها برای فوتبال تنها ضرر مالی دارد اما این بار بدقولی آنها باعث می‌شود تا تيم ملي والیبال از لیگ جهانی كنار گذاشته شود. آن هم به خاطر بدهی 250 هزار دلاری صدا و سیما بابت حق پخش تلویزیونی بازی‌های لیگ جهانی به فدراسیون جهانی والیبال.

نخستين همايش جايگاه بورس

نخستين همايش جايگاه بورس در اقتصاد کشور

 

دكتر عظيم فضلي پور: راه اندازي بورس برند تحولي در بازار سرمايه است.
دکتر عظيم فضلي پور استاد دانشگاه سوربن فرانسه با اشاره به نياز بازار سرمايه به راه اندازي بورس «برند» کرد و حاضران جلسه را نيز از کم و کيف جهاني سازي برند متعلق به شرکت ها و تبعات ناشي از عدم انجام اين امر مطلع ساخت.


همايش علمی سرمايه گذاری

همايش علمی روشهای سرمايه گذاری

 

دوشنبه, 11 آذر 1392 10:37
همايش علمی روشهای سرمايه گذاری، توليد بدون كارخانه و برندينگ برگزار شد
دروازه های طلایی

کلینیک برند با همکاری شرکت دروازه طلایی آسیا، همایش علمی روشهای سرمایه گزاری، تولید بدون کارخانه
و برندینگ در تجارت بین الملل ،را با حضور جمعی از صاحبان کسب و فرهیختگان در روز پنجشنبه 92/09/07 در سالن همایش های رعد برگزار نمود.

در این همایش آقای دکتر فضلی پور و آقای دکترفاروق قاسمی پیرامون موارد زیر سخنرانی و گفتگو نمودند:

همايش آموزشي برند

همايش آموزشي برند درصنعت گردشگري

 

همايش يك روزه مديريت برند در صنعت گردشگري با حضور اساتيد اين رشته در جزيره كيش برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در اين همايش كه با حضور مسئولان گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش ، جامعه گردشگري ،دفاتر خدمات مسافرتي وپيشكسوتان ، اساتيد ودانشجويان حوزه گردشگري برپاشد برند گردشگري ، جهاني سازي برند وبرند درايجاد وارتقاء روابط بين الملل از مهمترين محورهاي سخنراني در اين همايش بود.

 

زعفران ایران با برند جهاني اسپانیا

چهارشنبه, 13 آذر 1392 10:37

زعفران ایران با برند جهانی اسپانیا

در حال حاضر ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در دنیا محسوب شده و بیش از ۹۶ درصد زعفران جهان را تولید می‌کند که بخش عمده این تولید متعلق به خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.
به گزارش كلینیك برند به نقل از دنیای اقتصاد، محسن احتشام با بیان اینکه زعفران ایران کیفی‌ترین زعفران دنیا محسوب می‌شود، اظهار کرد: زعفران قائنات در خراسان جنوبی از دیرباز از شهرت و آوازه خاصی در داخل و همچنین در بازارهای جهانی برخوردار بوده و هست. وی با اشاره به اینکه در ایران بیش از 80 هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران وجود دارد، بیان کرد: سالانه نزدیک به 250 تن محصول از آن برداشت می‌شود که بیش از70 درصد این زعفران به بازارهای هدف در جهان صادر می‌شود.

برگزاري كنفرانس برند در تبريز

دكتر عظيم فضلي پور:اگر برند هاي ايراني ثبت جهاني شده بودند بسياري از مشكلات ناشي از تحريم ها پيش نمي آمد.
دكتر عظيم فضلي پور نماينده اتحاديه اروپا در برنامه شايستگي مديريت EBC*L و ثبت جهاني علايم تجاري با بيان اينكه يكي از بندهاي اصلي آيين نامه هاي ثبت جهاني برندها، نداشتن امكان تحريم جهاني آن كالاهاست تاكيد كرد: اگر برندهاي ايراني ثبت جهاني شده بودند بسياري از مشكلات ناشي از تحريم ها پيش نمي آمد.
عظيم فضلي پور در همايش ثبت جهاني برند و راهكارهاي استفاده از مشخصه® در تبريز با اعلام اين مطلب افزود: در صورتي كه مسوولان اجرايي و فعالان اقتصادي به اين امر توجه مي كردند اكنون شاهد كاهش تاثيرات تحريم هاي غرب در كشور بوديم.

نام های تجاری مورد علاقه

سه شنبه, 26 آذر 1392 06:38

چرا برخی نام‌های تجاری مورد علاقه مشتریان هستند؟

به گزارش کلینیک برند و به نقل از دنیای اقتصاد، به تازگی مطالعه ای براساس طبقه‌بندی هشتگانه از احساسات، توسط شرکت APCO صورت گرفته است که به ارزیابی میزان دلبستگی مصرف‌کنندگان به نام‌های تجاری پرداخته است. این هشت احساس عبارتند از: درک، تقرب، ارتباط، تحسین، کنجکاوی، شناسایی، توانمندسازی و غرور. نکات جالب توجهی در نتایج این پژوهش به چشم می‌خورد. یاهو در این طبقه‌بندی از گوگل پیشی گرفته است. شرکت دیزنی هم مقام اول را کسب کرده، که به نظر چندان جای تعجب ندارد و از همه جالب‌تر اینکه، شرکت اپل در این طبقه‌بندی مقام نهم را به خود اختصاص داده است.

چین هنر فرش ابریشم ایران

چین هنر فرش ابریشم ایران را هم سرقت کرد

 

در حالی که هنرمندان صنعت فرش در ایران از نفوذ وسیع چین در صنعت فرش ایران گلایه دارند و مسئولان مرکز فرش ایران در حال پیگیری کپی رایت فرش ایران به منظور مقابله با فعالیت های گسترده چین در سرقت نام فرش ایرانی در جهان هستند خبر می رسد که بازار جهانی هنر فرش ایران همچنان در سیطره چین است و کارخانه های تولید فرش در آن کشور تولیدات خود را با نام فرش ابریشم ایرانی به 45 کشور جهان صادر می کنند .به گزارش كلينيك برند تصاویر منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی یکی از کار خانه های بزرگ بافت فرش ابریشم در آن کشور که محموله های بافت خود را با نام هنر فرش ایرانی به جهان عرضه می کند نشان می دهد

اپل برند نخست 2013

اپل برند نخست دنیا در سال2013

 

چهارشنبه, 30 بهمن 1392 06:58

اپل2
برند اپل با ارزشی معادل 98 میلیارد دلاردر سال 2013 در جایگاه نخست قرارگرفت.
به گزارش کلینیک برند به نقل از موسسه اینتر برند، در جدیدترین گزارش ارزش گذاری 100برند برتر دنیا، برند اپل برای نخستین بار در جایگاه نخست قرارگرفت و جایگاه همیشگی کوکاکولا را از آن خود کرد.

 

 

ده حقیقت جالب میکی ماوس

ده حقیقت جالب در مورد میکی ماوس

 

هجدهم نوامبر سال 1928 شخصیت کوچک و مشهوری به جهانیان معرفی شد که الان یکی از شناخته شده ترین حیوانات کارتونی تاریخ است، میکی موس! به گزارش كلينيك برند 10حقیقت جالب در مورد این شخصیت کوچک که احتمالا نمی دانستید می تواند برایتان جالب باشد :
1- میکی موس اسم اصلی این موش کوچک نبود ! والت دیسنی زمانی که با همسرش لیلیان در یک قطار بود ،این شخصیت کارتونی را طراحی کرد . Mortimer Mouse صدا می زند .اما لیلیان اسم را دوست نداشت ، پس والت دیسنی اسم را به میکی موس تغییر داد!
2- خود والت دیسنی به جای میکی موس اصلی حرف می زد .
3- برای ساخت دو فیلم اول میکی موس 2500 دلار هزینه شد .
4- در سال 1929 اولین محصول میکی موس به فروشگاه ها معرفی شد . آن هم یک لوح بچه مدرسه ای با تصویر میکی موس بود .
5- اولین ساعت مچی میکی موس سال 1933 ساخته شد . ساعت های مچی میکی موس هنوز هم فروخته می شوند .

کوکاکولا، برند سوم دنیا در2013

کوکاکولا، برند سوم دنیا در سال2013

چهارشنبه, 30 بهمن 1392 07:04

برند کوکاکولا با ارزشی معادل 80میلیارد دلار در سال 2013 در جایگاه سوم جهانی قرار گرفت.

به گزارش کلینیک برند به نقل از موسسه اینتر برند، در جدیدترین گزارش ارزش گذاری 100 برند برتر دنیا، برند کوکاکولا پس از سال ها جایگاه نخست خودرا از دست داد و به رتبه سومی بسنده کرد.

گوگل از کجا به کجا رسید

روزی که گوگل سهام خود را عرضه عمومی کرد ،ارزش بازار این شرکت 23 میلیارد دلار بود . هم اکنون ارزش بازار گوگل 290 میلیارد دلار است . 15 سال قبل این استارت آپ کوچک را کسی نمی شناخت ، اما انگار تقدیر براین بود که این شرکت کوچک ناگهان به یکی از غول های تکنولوژی بدل شود . به گزارش كلينيك برند هر چند گوگل از 15 سال قبل شکل گرفت ، اما از نظر تکنیکی این شرکت دامنه اینترنتی Google.Com را در 25سپتامبر 1997 یعنی حدود 16 سال قبل ثبت کرده است . حالا بهتر است حقایقی را در باره این شرکت 15ساله بدانیم :
1-زمانی که گوگل در سال 1998 پا به اینترنت گذاشت . 26 میلیون صفحه را

حضور برندها در جام جهانی برزیل

حضور برندها در جام جهانی فوتبال برزیل

 

دوشنبه, 02 تیر 1393 11:12

کلینیک برند- فیفا از میان شرکت های جهان در سه دسته بندی متفاوت حامیان خود را انتخاب نمود.
به گزارش کلینیک برند، دسته اول که شرکای رسمی فیفا نامیده می شوند FIFA Official Partnersشامل شش شرکت هستند که عبارتند از
Coca Cola / Emirates Airline / Sony / Hyundai Motors / Visa / Adidas

زبان "برند" شما چیست ؟

یک تصویر، گویای هزاران عبارت است؛ اما برای برندهایی که تلاش می‌کنند به مشتریان جدید دست پیدا کنند یا مشتریان فعلی خود را راضی نگه دارند، زبان گفتاری و نوشتاری نیز به اندازه هویت بصری در روابط بازاریابی مهم است.
شرکت مخابراتی و شرکت سیسکو O2 معتقد است لحن درست «سلاح» برندسازی است؛

کنفرانس جهانی سازی برند

برگزاری کنفرانس جهانی سازی برند-استان مازندران

 

چهارشنبه, 05 شهریور 1393 09:06

کنفرانس جهانی سازی برند با حضور دکتر عظیم فضلی پور، نماینده اتحادیه اروپا در برنامه شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا EBC*L ، عضو شورای علمی سازمان جهانی علائم تجاری و عضو کمیته علمی برند سازمان توسعه تجارت ایران در تاریخ ششم شهریورماه 93 با حضور مقامات استان مازندران در شهر ساری برگزار می گردد. 

در این کنفرانس موضوعات ذیل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد:
 ثبت جهانی برند در سیستم WTO
 ثبت برند در سیستم Local

بيست میلیارد دانلود از فروشگاه اپل

بيست میلیارد دانلود از فروشگاه اپل در سال2012

 

اپل اعلام کرده که کاربران بیش از 40 میلیارد نرم افزار از فروشگاه App Store این شرکت دانلود کرده اند.
به گزارش کلینیک برند بر اساس گزارش اپل، از میزان 40 میلیارد نرم افزار دانلود شده در فروشگاه اپل، 20میلیارد دانلود فقط مربوط به سال 2012 بوده است .فروشگاه App Store بیش از 500 میلیارد حساب فعال دارد ودر طول آخرین ماه سال 2012 میلادی با دانلود دو میلیارد نرم افزار، اپل بزرگ ترین رکورد خود را ثبت رساند.
گزارش ها حاکی است، این میزان دانلود بیش از هفت میلیارد دلار پول از فروش نرم افزار های آی فون تا کنون به جیب برنامه نویسان سرازیر کرده است. بر این اساس، از بازی Temple Run بیش از 75 میلیون بار دانلود شده و این بازی را به یکی از پرطرفدار ترین بازی های فروشگاه اپل

کلینیک برند، درگذشت دکتر کاتوزیان

کلینیک برند، درگذشت دکتر ناصر کاتوزیان را به جامعه علمی کشور تسلیت عرض می کند.

دکتر ناصر کاتوزیان از اساتید به نام حقوق و پدر علم حقوق ایران محسوب می‌شود که کتب و مقالات متعددی در حوزه حقوق مدنی تالیف کرده است.

امیرناصر کاتوزیان (متولد: ۱۳۱۰ یا ۱۳۰۶ شمسی در تهران) حقوقدانان برجستهٔ ایرانی و نویسندهٔ کتب دانشگاهی در رشتهٔ حقوق مدنی است. وی از اساتید حقوق دانشگاه تهران بوده است. ایشان در حال حاضر بازنشسته هستند.

اپل; برنداول حوزه تکنولوژی

اپل; برند نخست دنیا در سال 2012 در حوزه تکنولوژی

 

برند اپل با ارزشی معادل 77 میلیارد دلار در سال 2012 صدر نشین برندهای تکنولوژی جهان شد.
به گزارش کلینیک برند بر اساس لیست منتشره اینتر برند، اپل در سال 2012 پس از برند کوکاکولا در رتبه دوم قرار گرفت و در میان برند های تکنو لوژی رتبه نخست را کسب کرده است.
اپل در سال 2011 در رتبه هشتم جهان بوده است، اما با رشدی بی سابقه معادل 129 درصدی، در سال 2012 رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

جای خالی در گردشگری حلال!

جای خالی ایران در گردشگری حلال!

 

دکترعظیم فضلی پور

عضو شورای علمی سازمان جهانی علائم تجاری
نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری حلال با هدف بررسی وضعیت بازار گردشگری حلال و تبادل تجربیات در این حوزه در روزهای 22 و 23 سپتامبر (31 شهریور و یکم مهرماه) در شهر آندلس در جنوب اسپانیا برگزار شد.

آی بی ام:برنداول خدمات تجاری

آی بی ام:برند نخست دنیا در حوزه خدمات تجاری

برند آی بی ام در سال 2012 با ارزشی معادل 76 میلیارد دلار صدر نشین برند های ماشین های ادرای و خدمات تجاری
(Business Services)شد..
به گزارش کلینیک برند، بر اساس لیست انتخابی اینتر برند آی بی ام در سال 2012 م پس از برندهای کوکاکولا و اپل رتبه سوم جهانی را از آن خود کرد.آی بی ام در سال2011 میلادی در رتبه دوم جهان بوده است و علیرغم رشد 8 درصدی در یک سال گذشته، با ظهور قدرت اپل جای خود را به این برند محبوب داده و خود در 

جایزه جهانی شهرت برند زاگرب

اعطای جایزه جهانی شهرت برندزاگرب-شهر کرواسی

 

سه شنبه, 07 بهمن 1393 05:45

خبرگزاری مهر

حضور ۱۰۰ برند برتر در جایزه جهانی شهرت برند
شناسه خبر: 2474085 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت
نماینده اتحادیه اروپا در برنامه EBC*L (شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا) از حضور ۱۰۰ برند برتر ایرانی در مراسم اعطای جایزه جهانی شهرت برند خبر داد.

کوکاکولا برند اول دنیا

کوکاکولا برند اول دنیا در سال2012

 

برند کوکاکولا با ارزشی معادل 78 میلیارد دلار در سال 2012 صدر نشین 100 برند جهان شد .
به گزارش کلینیک برند ،کوکاکولا در سال 2011 نیز رتبه نخست جهان بر اساس لیست منتشره اینتر برند بوده است و امسال با رشد 8درصدی موقعیت نخست خود را در میان 100 برند برتر جهان حفظ نموده است .

صادرات سفید مواد معدنی

چهارشنبه, 06 اسفند 1393 12:30
صادرات سفید مواد معدنی نیازمند برند سازی است

شورای محترم نظارت

با سلام و عرض ادب
نظر به اینکه ماهنامه علم برتر قادر به انتشار در زمینه کامپیوتر و IT نمی باشد و با توجه به اشباع صنعت و بازار کامپیوتر ایران از جراید و مطبوعات متعدد،به اطلاع می رساند ماهنامه مذکور با تغییر محتوی از کامپیوتر و IT به برندینگ در نظر دارد در صورت صلاحدید جنابعالی ترتیب انتشار جدید این نشریه با نام " ماهنامه تخصصی برند ایران " صورت پذیرد.

برند لوکس جهانی

قبل از اینکه آنجلا آرندتس مدیر عامل شرکت بربری (Burberry) شود، مجوزهای گوناگونی که برای فعالیت شرکت در نقاط مختلف دنیا صادر شده بود، قدرت منحصر به فرد این برند را در معرض تهدید قرار داده بود. اما مرکزیت دادن به طراحی‌ها و تاکید بر نوآوری روی محصولات اولیه و اصلی شرکت، آن شركت را نجات داد. آرندتس چگونگی انجام این کار را توضیح داده است.
به گزارش کلینیک برند، وقتی در ژوئیه 2006 به عنوان مدیر عامل شرکت بربری انتخاب شدم، بازار کالاهای لوکس یکی از پرسرعت ترین بخش‌های در حال رشد جهان بود. برند بربری با تاریخ غنی خود و متمرکز شدن بر

شب یلدای ایران به نام آذربایجان

شب یلدای ایران هم به نام آذربایجان

 

شنبه, 09 اسفند 1393 09:44

عظیم فضلی پور در سمینار «اهمیت برند در واحدهای صنفی» در کرمان با بیان اینکه ثبت جهانی برند مترادف با دو واژه «جهانی سازی» و « تجاری سازی» است، گفت: ثبت جهانی برند بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) و توافقنامه «Trips» صورت می گیرد که تا به امروز بیش از 160 کشور جهان موافقتنامه «Trips» را امضا کرده اند و ایران هنوز به این موافقتنامه بین المللی نپیوسته است.

 

درباره برند کلینیک

هدف اصلی کلینیک برند در درجه نخست حمایت از برند های ایرانی در سطح جهان است که در این راستا به ثبت برند در تمامی کشورهای جهان مبادرت می ورزد.

برند | ثبت علامت تجاری

نرم افزار موبایل

شما می توانید نرم افزار موبایل برند کلینیک را از طریق لینک های زیر دانلود نمایید:

آخرین اخبار

  • جای خالی ایران در گردشگری حلال!
  • کلینیک برند، درگذشت دکتر ناصر کاتوزیان را به جامعه علمی کشور تسلیت عرض می کند
  • برگزاری کنفرانس جهانی سازی برند-استان مازندران
  • حضور برندها در جام جهانی فوتبال برزیل
  • مرثیه ای دوباره برای وطنم *نان لواش ایرانی* به نام ارمنستان ثبت جهانی می شود

اطلاعات تماس

  info(@)brandclinic.ir
  22000449 - 22781261 - 22781677
  ۸۹۷۸۷۸۷۷
  تهران، خیابان دولت، سه راه نشاط، خیابان اخلاقی غربی، پلاک29، طبقه5 ، واحد9
  ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 8.30 صبح الی 16.30
 
 

توانا رسانه نوین: شرکت طراحی سایت, بهینه سازی سایت و سئو